Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2007

" ΑΝ - ΡΟΥΝΤΙΑΡΤ ΚΙΠΛΙΝΓΚ "

Posted on 7:52 μ.μ. by ΣΠΙΘΑΣ

ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΣ

Αν μπορείς στον κόσμο τούτο να περιφρονείς τον πλούτο
Κι αν οι έπαινοι τριγύρω δε σου αλλάζουν το μυαλό . . .
Αν μπορείς στην τρικυμία να κρατήσεις ψυχραιμία
Κι αν μπορείς και στους εχθρούς σου ν' απαντάς με το καλό . . .
Αν μπορείς με μιας να δώσεις κάθε τι που 'χεις κερδίσει
Στην καταστροφή ν' αντέξεις και να δώσεις μια νέα λύση . . .
Αν μπορείς να πειθαρχήσεις σώμα , πνεύμα και καρδιά
Αν μπορείς όταν σε θίγουν να κρατάς σιωπή βαθιά . . .
Αν μπορείς στην καταιγίδα να 'χεις πάντα την ελπίδα
Κι αν μπορείς να συνεχίσεις όταν σ' έχουν αδικήσει . . .
Αν μπορέσεις τ' όνειρό σου να μη γίνει ο χαλασμός σου
Κι αν αγάπη συ προσφέρεις σ' όσους σε έχουνε μισήσει . . .
Αν μπορείς να μείνεις ίδιος στη χαρά μα και στη λύπη
Κι αν η πίστη στο εγώ σου μπρος σε τίποτα δε σβήνει . . .
Αν μιλώντας με τα πλήθη τη συνείδηση δε χάνεις
Κι αν μπορέσεις να πιστέψεις πως μια μέρα θα πεθάνεις . . .
Αν ποτέ δε σε ζαλίζει του θριάμβου το κρασί
Κι αν σε ψέματα των άλλων δε λες ψέματα και συ . . .
Αν μπορείς με ψυχραιμία δίχως νεύρα ή δυσφορία
Και τα ίδια σου τα λόγια να τ' ακούς παραλλαγμένα . . .
Αν μπορείς κάθε στιγμή σου να 'ναι μια δημιουργία
Και ποτέ σου να μη δείχνεις τεμπελιά κι αδιαφορία . . .
Αν οι φίλοι κι οι εχθροί σου δεν μπορούν να σε πληγώσουν
Κι αν οι σχέσεις με μεγάλους τα μυαλά δε σου φουσκώσουν . . .
Αν τους γύρω λογαριάζεις μα κανένα χωριστά
Κι αν μπορέσεις να κρατήσεις και τα ξένα μυστικά . . .
Ε . . . παιδί μου . . .
Μ' όλα αυτά θα μπορέσεις να τη ζήσεις όπως πρέπει τη ζωή
Θα 'σαι άνθρωπος σπουδαίος και κυρίαρχος στη γη . . .

ΡΟΥΝΤΙΑΡΤ ΚΙΠΛΙΝΓΚ
(Ι856-1936) Άγγλος ποιητής.

73 Response to "" ΑΝ - ΡΟΥΝΤΙΑΡΤ ΚΙΠΛΙΝΓΚ ""

.
gravatar
Αλητισσα Says....

Αν μπορεις να μην εισαι τοσο τελειος μπορει και να ζησεις στον αληθινο κοσμο..
Μπορει και ν' αγαπηθεις..
Μπορει να ριγισεις με το παθος του ερωτα..
Μπορει να πονεσει το στομαχι σου γιατι εφαγες λαιμαργα..
Μπορει να νιωσεις κουραση γιατι εφαγες λαιμαργα το κορμι μιας γυναικας..
Μπορει να πονεσεις με απουσιες..
Μπορει να νυσταξεις, να τρομαξεις, να χασεις την ελευθερια σου..
Μπορει ομως και να κρατησεις στην αγκαλια σου ενα νεογεννητο..
Να νιωσεις χαρα απο φιλια..
Να ιδρωσεις με παθος κι οχι για λεφτα..
Μπορει να γεννηθεις και να πεθανεις σε μια μερα..
Η αιωνιοτητα μπορει να περιμενει,ποιος θελει να γινει κυριαρχος του κοσμου οταν εχει λικαδα;

.
gravatar
Αλητισσα Says....

Και μια και μιλαμε για ψυχες θα μπορουσα να γραφω ολη μερα..
Συγχωρα με ομως που η κουραση με βιάζει ματια μου..

.
gravatar
seadreamer Says....

όσο και να χρωμάτιζα τα λόγια μου αυτό δεν θα μπορούσα να το μεταφέρω.
Είναι ωραίο να μιλάς.
Να επικοινωνείς θα έλεγα.

.
gravatar
synas Says....

Χμμμ... τι μετάφραση είναι αυτή; Παραλλαγή...

.
gravatar
Σπίθας Says....

@αλήτισσα
Δηλαδή; Τι άλλο θα μπορούσες να γράψεις ή να ζωγραφίσεις (καλύτερα)!
Ξεκουράσου λίγο και αύριο μέρα είναι..
Θα τρόμαζε και ο...ΚΙΠΛΙΝΓΚ!
@seadreamer
Kαλόδεχούμενος!
Πολύ καλά έκανες και "ανέβασες" τον Λάκη και το "σώπα"..
Χαρακτηρίζει την κοινωνία μας. Μια κοινωνία που σιώπα, όταν πρέπει να μιλά, και μιλάει όταν πρέπει να σιωπά..

.
gravatar
Σπίθας Says....

@synas
...Καλή μου! Δεν είναι η "αυθεντική" μετάφραση ;
Aν υπάρχει καλύτερη την θέλω! οκ;
Την είχα σε κορνίζα από το γυμνάσιο,δεν την βρίσκω.
Ξέρεις ότι χαίρομαι όταν περνάς(ξέρω ότι περνάς και δεν αφήνεις ίχνη, δεν με νοιάζει...αρκεί που περνάς)

.
gravatar
Σπίθας Says....

"Αν μπορείς να πειθαρχήσεις σώμα, πνεύμα και καρδιά"....
Τα λέει όλα..
ΣΥΝΕΙΔΗΤΌΤΗΤΑ
Όλα το μεριδιό τους και σε αρμονία..
Τι δύσκολο!

.
gravatar
Αλητισσα Says....

Ωπα ρε Σπιθα με την πειθαρχια..
Περιμενω απο μια γωνια να βγει ο δασκαλος με τη βεργα να μου κανει τα χερια κοκκινα..(το 'ζησα κι αυτο..εχω φαει μερικες..)
Ωραια η πειθαρχια δε λεω..ομως αν μου επιτρεπεις εγω θα ζησω απειθαρχητα, γιατι ειχα αυστηρο μπαμπα κι εχω απωθημενα..(αν σκεφτεσαι την ψυχοθεραπεια ξεχνα το..δεν εχω λεφτα για ξοδεμα..μα ακομα κιαν ειχα θα τα ετρωγα σε εγκοσμιες απολαυσεις..)
Ανιατη περιπτωση;
Ας προσεχες..

.
gravatar
Αλητισσα Says....

Ποιος θελει να σωσει την ψυχη του..
Μονο οσοι εχουν εγκαταλειψει τη ζωη..
Γι'αυτο και οι εκκλησιες ειναι γεματες γερους..

.
gravatar
Αλητισσα Says....

Οπως βλεπεις εχω οιστρο αλλα βαριεμαι να γραφω αλλο..τα λοιπα τη σωστη στιγμη και απο τη σωστη θεση..οκ?

.
gravatar
Σπίθας Says....

Να πειθαρχήσεις σ' αυτό που είπες
"δεν γράφω άλλο" και να αντιληφθείς ότι η παραπάνω έννοια της πειθαρχίας κατά ΚΙΝΠΛΓΚ αναφέρεται στην "αρμονία", σώματος , ψυχής και καρδιάς.Τι το καλύτερο!
Όποιος θέλει, ανερμάτιστα να περιφέρεται απο τις εκάστοτε παρορμήσεις του, δικός του λογαριασμός. Μην τον χρεώσει όμως σ' άλλους.....αργότερα.

.
gravatar
candy's τετραδιάκι Says....

Μωρε το ειπα εγω..ο Σπιθας ειναι πειθαρχημενο παιδι οχι μαλακιες!

.
gravatar
Σπίθας Says....

candy's τετραδιάκι
..βάλε ..βάλε λίγο ακόμα!
Οχι παίζουμε, νομίζεις!

.
gravatar
_ST_ Says....

Πάρα πολύ ωραίο ποίημα!
Μπράβο ρε Σπίθα!

.
gravatar
candy's τετραδιάκι Says....

Σπιθουλινο καλημερα!
Που εισαι χαμενος?
Δεν πιστευω σε κανενα πολυτεχνειο!

.
gravatar
Ασκαρδαμυκτί Says....

Σπίθα, με συγχωρείς αλλά το σχόλιο της Αλήτισσας ξεπέρασε το ποίημα του ΡΟΥΝΤΙΑΡΤ ΚΙΠΛΙΝΓΚ!
Εκτός κι αν με έχει τυφλώσει ο έρωτας ρε γαμώ το...

.
gravatar
synas Says....

Όλες οι μεταφράσεις αυθεντικές δεν είναι; Αυτή που ανήρτησες είναι τελικώς πολύ γνωστή, όπως διαπίστωσα ψάχνοντας στο διαδίκτυο. Εγώ είχα άλλη υπ' όψιν. Aυτή εδώ μου φαίνεται βέβαια πιο "ποιητική", αλλά φοβάμαι πως παραποιεί σε πολλά σημεία το νόημα.

.
gravatar
Σπίθας Says....

@synas
Εγώ "θυμόμουν" μια "έντονη"γραφή!
Θα το ψάξω. Συμφωνώ για τό'ποιητικό´ , που λές.
@st Είναι πράγματι υπέροχο. Είναι χαραγμένο μέσα μου, δεν το ξεχνώ και το πόσταρα για να το απολαμβάνω και να το "μαθαίνω" κάθε φορά καλύτερα.
@cady's
Ποιός;;; Αναρωτιέσαι ακόμη;
Η καταστάσή του είναι "αθεράπευτη" και χρειάζοννται δραστικά μέτρα!
Πρέπει να συναντηθούμε επειγόντως!
@ασκαρ
Τάχει παίξει μέχρι και ο ..έρωτας με σενα!
Μη σε πετύχω στο ..Μπρίκι! Από που θα φύγεις ..και πώς δεν ξέρω!
Φιλικά στο λέω ..δεν σε θέλει, μην επιμένεις και βασανίζεσαι.
Σ'έχει "ξεχάσει" (μου τόπε!)

.
gravatar
Σπίθας Says....

@synas
Την είδα την "άλλη" , έχεις δίκιο ..
την προτιμώ !
Είναι "ΚΑΛΎΤΕΡΗ"...έτσι μ ' αρέσει πιό πολύ! Καλώς την "'εβγαλες" και στο πόστ σου !
Αξίζει και για μας, λέει πολλαά απ ' ότι φαίνεται..

.
gravatar
Σπίθας Says....

Καθόλου εύκολα, όσα λέει ..
Να προσπαθούμε γι'αυτά, αξίζει.
Έτσι γιώτα;
Ευχάριστο... το περασμά σου
Χαρά μου που σ'άρεσε.

.
gravatar
Ασκαρδαμυκτί Says....

Αν με ξέχασε ρε Σπίθα, τότε γιατί σε φωνάζει συνέχεια "Άσκαρ";

.
gravatar
Σπίθας Says....

αλήτισσα και αυτό του τόπες, ότι με φωνάζεις "ασκαρ"!
Υποθέτω ότι εκπληρώνω οσα η φαντασία της είχε φτιάξει για σένα και άφησες ανεκπλήρωτα..."η φαντασία της τα φταίει"!
Εκπληρώνω φαντασιώσεις!!

.
gravatar
Αλητισσα Says....

Ωπα Σπιθα καψαμε καρδιες στο Μπρικι..
Και εις αλλα με υγεια..

.
gravatar
Σπίθας Says....

...είναι αντρική υπόθεση.
Στον μπακάλη για φράουλες, ..Κάντυ

.
gravatar
Αλητισσα Says....

Μα δεν ειναι τυχαιο που σε διαλεξα εγω παιδι μου..
Ειναι που εισαι αρσενικο..
χε χε

.
gravatar
candy's τετραδιάκι Says....

Σπιθα..μολις γυρισα απο Μπρικι!

Βαλε κανα θεμα ρε συ να μορφωνομαστε κι εμεις που ειμαστε ασχετοι ;)

Χικ..καληνυχτες :**

.
gravatar
Σπίθας Says....

..Η ξανθιά που καθότανε, στο υπερυψωμένο με το πράσινο μπλουζάκι..ήρθε;
Η "μπουλουκα"( το χαριτωμένο παχουλό σκυλάκι) μπήκε να κάνει την βόλτα του ή κρύφτηκε πάλι, κάτω από τα καθίσματα;
( φωτογρ. στο κινητό μου..θέλω υπέρυθρες για να τις εμφανίσω..θα γίνει ή στις δείχνω ιδιαιτέρως)

.
gravatar
βασίλης Says....

Το Αν του Κίπιγκ έπρεπε να διδάσκεται στα σχολεία. Καλώς σε βρήκα.

.
gravatar
Σπίθας Says....

βασίλη..καλώς ήρθες.
Εγώ θυμάμαι ότι το έχω διδαχτεί..
Δεν θυμάμαι πότε, γυμνάσιο, λύκειο;
Βέβαια πάνε, τώρα πολλάαα χρόνια!
Όμως δεν τόχω ξεχάσει, ποτέ...
Μούχε κάνει μεγάλη εντύπωση και κάπου - καπου το ξανακοιτώ.
Πάντα κάτι διαφορετικό μου τραβάει την προσοχή, αναμενόμενο...

.
gravatar
3 parties a day Says....

4 στα 26 το σκορ μου. Δεν με βλέπω να κυριαρχώ σύντομα σ' αυτή τη γη :)

.
gravatar
Σπίθας Says....

!!! Έκανες .ότι και 'γώ!
3pad....κι'εγώ το δικό μου τόσο το βγάζω!
Να υποθέσω, ότι πιθανόν να αναφερόμαστε και στα ίδια τέσσερα;
Αποκαλύπτομαι...
Σειρές : 1, 2, 10, 24.

.
gravatar
Σπίθας Says....

@kitsosmitsos
...μόνο ωραίος, και...βάλε!
Αν και εκτιμώ (αλήθεια)...ότι "έχεις" παραπάνω ποντάκια ...
Μην με βάλεις σε πειρασμό να στα πώ..

.
gravatar
Σπίθας Says....

...στα 5, 7, 9 και 26
το "παλεύεις" καλύτερα...νομίζω
(το χαίρομαι, βέβαια ..)
σε χαιρετώ

.
gravatar
Roadartist Says....

Πανέμορφο! Το κάνω αμέσως copy-paste και το κρατάω για να το διαβάζω..!! Νομίζω οτι προσπαθώ να τα κάνω όλα αυτά..Όσο μπορώ. :)

.
gravatar
Σπίθας Says....

....όλαα!..
φιλοδοξείς να κυβερνήσεις :-))
Καλή επιτυχία...
και καλώς ήρθες roadartist.

.
gravatar
Roadartist Says....

οχι να 'κυριαρχήσω' τη γη δεν θα το ήθελα... :))) "άλλα ειναι εκεινα που αγαπω" :)

.
gravatar
Pussy Galore Says....

Το ποιήμα αυτό το Κίπλινγκ το είχα αναρτημένο στο δωμάτιό μου καθόλη την εφηβεία μου αν και με μικρές παραλλαγές. Θα συμφωνήσω όμως και με την αλήτισσα.

.
gravatar
Hades Says....

Μετακόμισε σε άλλον πλανήτη με λίγα λόγια, ΣΠίθα...
Ωραίο.

.
gravatar
Σπίθας Says....

@patsiouri
..έχω υψηλότερες ...βλέψεις!
προετοιμάσου..αναλόγως!
@hades
...εδώ θα μείνω..
Έχω εκρεμότητες να κλείσω...

.
gravatar
Σπίθας Says....

@pussy galore
κάδρο τόχα κι'εγώ..και τώρα ποστ.
Ολα τριγύρω αλλάζουν και όλο τα ίδια μένουν...!
Με την αλήτισσα συμφωνώ κι'εγώ..αλλά η "πειθαρχία" κατά ΚΙΠΛΙΝΓΚ είναι η
...αρμονία και μάλλον ..χαθήκαμε στη μεταφραση.
καλώς ήρθες...και να μας επισκέπτεσαι.
Μην σε τρομάζουν. αλήτισσα..patsiouri
Πειραχτήρια είναι....
εισάγουν "καινά δαιμόνοια"

.
gravatar
Σπίθας Says....

...αν το πάρουμε και αλλιώς..
κάποιοι που έχουν, σκορ 0/26...
είναι παντελώς.. "χαμένοι";
ρωτώ καμιά φορά..
..έτσι..λόγος να γίνεται.

.
gravatar
Αλητισσα Says....

Εγω, εχω 0/26 και;
Εχει καμια σημασια;
Κι αν δεν γινω κυριαρχος του κοσμου;
Κι αληθεια ποιος οριζει την "αξια" μιας ψυχης;
Ο Κιπλιγκ;
Κι εκεινος που χανει το παιδι του και καταριεται θεο και ανθρωπους και μισει και δεν μπορει να σιωπησει και νιωθει αδικημενος;
Για πες Σπιθα τι λενε οι στατιστικες γι' αυτο;

.
gravatar
Αλητισσα Says....

Οι ερωτησεις ειναι ρητορικες..
Ετσι να γινεται λογος..

.
gravatar
Σπίθας Says....

@αλήτισσα
Οι στατιστικές, μπορεί και να λένε..10% ή 0.001%..
Η ζωή μου, η ζωή σου ....οι ζωές μας δεν αποτελούν "στατιστικό μέγεθος".
"Έπιασες" τα δύσκολα, έτσι ;
..καλά κάνεις.
το θέμα που βάζεις είναι πολύ πιο πέρα από αυτό που εννοούσα.
Λέω ότι η κοινωνία μας, έχει ως σκοπό το "χρήμα", τελειωμένη υπόθεση ! Ανταγωνισμός, τάχα μου και πράσινα άλογα! Μόνο ο Τσόμσκι σε ιδεολογικό επίπεδο έχει αντιπαρατεθεί επαρκώς,απ' όσο γνωρίζω..
Ετσι όσοι απέχουν του "ΑΝ" στη σημερινή κοινωνία μας, είναι μια χαρά -χαρούλες!
Αυτό που αναφέρεις, πάει ακόμη παραπέρα.
θυμίζεις τον Εμίλ Ζολά " καλύτερα δέκα ένοχοι, έξω....παρά ένας αθώος στην φυλακή" από γνωστή πραγματική δικαστική ιστορία στην Γαλλία..

.
gravatar
Σπίθας Says....

..patsiouri
τα πράγματα ..βαίνουν δύσκολα και χρειάζομαι επειγόντως ..βοήθεια!

.
gravatar
Αλητισσα Says....

Ε και τι εγινε που η κοινωνια εχει σκοπο το χρημα;
Ποσο διαχωριζει αυτο εμενα εσενα και γενικα τους "σκεπτομενους" απο το συνολο..
Γιατι αν δεν μας ενδιεφερε θα ειμασταν σ'ενα ψαροχωρι να ψαρευουμε ή στην εξοχη να ζουμε με οτι προσφερει η φυση..
Κι εκει πιστεψε με ουτε αγχος εχει ουτε προβληματα ουτε διχωνιες..
Τολμας;.. εγω οχι..
Αλλα τολμω να πω οτι δουλευω για τα λεφτα κι οταν μπορω βγαζω και λεφτα γουσταροντας αυτο που κανω..
Αν αποφασισω οτι το χρημα μου ειναι αδιαφορο θα μετακομισω στην εξοχη θα καλλιεργω τη γη,θα εχω και καμια κοτουλα και θα φυτεψω κι ενα χασισοδεντρο σαν γνησια Κρητικια και θα γουσταρω τρελα χωρις αγχος κι εγνοιες..
Αυτα για τωρα γιατι ειμαι και πτωμα προσπαθωντας να βγαλω λεφτα..
Σε φιλω..

.
gravatar
Σπίθας Says....

Θού κύριε,φυλακή το στοματί μου...
(Βάλε φυλακή το στόμα μου , για να μη μιλήσω..αλήτισσα)
Καλή ξεκούραση, φιλιά και καληνύχταα!
Είσαι "πτώμα" στη κούραση, μην το ξεχάσεις!

.
gravatar
Σπίθας Says....

Δεν ξέρω αν τολμώ να αυτοεξοριστώ,όντως..
..αλλά το σκέπτομαι όλο και περισσότερο, τελευταία...
η ιδέα και μόνο με ..ξεκουράζει.

.
gravatar
Αλητισσα Says....

Η μεταφραση ηταν περιττη, κατι ξερουμε κι εμεις..
Master!!
Καληνυχτα..

.
gravatar
Αλητισσα Says....

Επισης μην με παρεξηγεις που κανω το "δικηγορο του διαβολου"..
Ειναι που σου χω αδυναμια..

.
gravatar
seadreamer Says....

Γιατί κλείσανε το γηπεδο στα ζωνιανα?

γιατί καπνίσανε το χόρτάρι και ρουφήξανε τις άσπρες γραμμές.

.
gravatar
Σπίθας Says....

ΑΝ μπορείς τον seadreamer....
ΑΝ μπορείς την candy's ....
να αντέξεις, παιδί μου
τότε πολλά θα καταφέρεις στη ζωή σου!

.
gravatar
candy's τετραδιάκι Says....

Σπιθουλινοοο τι υπονοεις???????
Οτι εγω κι ο καπετανιος ειμαστε ανυποφοροι????
Κλααααααααψ καπετανιεεεε παρε μεεεε μαζιιιιιι!!!!

.
gravatar
σπίθας Says....

...ίδια πατήματα,περίπου.
Ένα "παιχνίδι" είναι η ζωή..
ας το ...."διασκεδάσουμε".

.
gravatar
Σπίθας Says....

...γιατί το δεύτερο είναι πολύ καλή ιδέα και τόχω σκεφτεί.
Θέλει δουλειά και φαντασία..και να νυστάζεις!